- THE BIGGEST MACHINATIONS IN EUROPE DURING XX AND XXI CENTURY


НАЙ-ГОЛЯМИТЕ МАХИНАЦИИ В ЕВРОПА ПРЕЗ ХХ И ХХI ВЕК

Аутопсията на пришелеца от Розуел.

През 1995 г. английският музикант и продуцент Рей Сантили пуска в обръщение 17-минутен чернобял филм, на който уж е заснета аутопсията на мъртъв пришелец-хуманоид, открит след катастрофата на летящ диск в околностите на Розуел, САЩ през 1947 г.

По-късно става ясно, че фалшивия филм е с бутафорния хуманоид, е заснет по инициативата на самия Рей Сантили и негови приятели, които изигравали и ролята на лекари във филма. През 2006 г., този инцидент бил повторен блестящо от актьорите Антони МакПартин и Деклан Донели в британска телевизионна комедия.

Протоколите на ционските мъдреци.

„Протоколите на сионските мъдреци” е появил се през 1901 г. в Русия и получил по-късно широко разпространение в нашия свят сборник от текстове, представени от съставителите на сборника като документи за световен еврейски заговор. Някои от тях твърдяли, че това са протоколи на докладите на участниците в Ционистки конгрес, провел се в Базел, Швейцария, през 1897 г. В текстовете от книгата са дадени плановете за извоюване от евреите на световно господство, проникване в структурите за управление на държавите, поставянето на неевреите под контрол и изкореняването на другите религии. Макар че отдавна е доказано, че „Протоколите” са антисемитски мистификации, те и днес имат немалко привърженици, вярващи в достоверността им. Тази гледна точка най-вече е разпространена в ислямския свят. В някои от държавите, изучаването на „Протоколите” дори е включено в училищната програма.

Дневниците на Хитлер.

През 1983 година, авторитетното германско списание „Щерн” публикувало сензационни отделни части от уж откритите лични дневници на Адолф Хитлер. Закупуването на няколко от бележниците със „записките на фюрера” от периода 1932-1945 г. струвало на „Щерн” няколко милиона западногермански марки. Но много скоро след това се разбрало, че дневниците на Адолф Хитлер са изящно написан фалшификат. Самото разобличаване на аферата се оказало в Германия и в света още по-голяма сензация, отколкото самите текстове на дневниците. По-късно се изяснило, че зад направената мистификация стояли бивши нацисти, които се стремяли да реабилитират Адолф Хитлер.

Баламосване по време на Мюнхенската олимпиада от 1972 г.

По време на Олимпийските игри, които се провеждат в Мюнхен през 1972 г., изобретателният германски студент Норбърт Садхауз ловко се присъединил към четиридесет и два километровия маратон, когато до края му оставал около един километър. Той бързо надбягал уморените спортисти, достигнал финиша пръв и се оказал в центъра на всеобщото вниманише като „олимпийски шампион”. Действително, спортната му слава продължила не много дълго – длъжностните лица, осигуряващи провеждането на маратона бързо успяли да го разобличат. Но той влязъл в историята като много голям майтапчия.

Първата снимка на чудовището от Лох-Неси.

През 1934 година в английския вестник „Дейли мейл” се появила първата в историята на чудовището от Лох-Неси фотография, за което съществували отдавна легенди. Авторът на фотоса – лондонския хирург Уилсън, твърдял, че той заснел чудовището случайно, когато се разхождал в околностите на езерото. През 1994 година било открито, че отпечатаната фигура на Неси е фалшификат, направен от Уилсън и трима негови приятели. Двама от приятелите на Уилсън доброволно си признали в стореното, при което първото признание направено още през 1975 г., останало без внимание в обществеността, тъй като вярата в честността на доктор Уилсън, който като че ли нямал мотиви за лъжене, била непоколебима.

Кръгове на житните поля

Свидетелствата за таинствените фигури на пшеничните полета съществуват от много столетия. Особено богата в това отношение е Великобритания, и най-вече през последните десетилетия. През 1991 година, двама британски художника – Дейвид Чорли и Даг Бауер заявили на всички, че откритите през последните тринадесет години на английските царевични поля фигури, са създадени от тях. Те казали, че са успяли да излъжат учените, фермерските организации и правителствените ведомства. С помощта на прътове, дъски и въжета, художните създали напълно аутентичен кръг в царевично поле в графство Кент. В действителност това убедило малко хора – та нали става дума за пшенични, а не за царевични поля…

Пол е мъртъв.

Легендата за смъртта на Пол Маккартни, известна като Paul is dead (Пол е мъртъв) твърди, че Пол Маккартни от групата „Битълз” е загинал още през 1966 година и е бил сменен с двойник с подобна външност и глас. Привържениците на легендата свързват прекратяването на концентните изцяви на групата през тази година имено със смъртта на Пол (макар че концертите прекъснали преди предполагаемите дати на смъртта на Макартни”). В качеството на доказателства привържениците на легендата използват „ключове” в творчеството на „Битълз” (музиза, текстове, оформление на кориците на албумите), уж включени там специално с цел на намекването за смъртта на Пол. Сред тези доказателства са различни звуци, уж чувани при превъртането на записите назад, различен вид неясни метафори в песните, двусмислени изображения и т.н. Няко от тези „ключове” не се съгласуват един с друг или пък с известни факти от живота на Макартни и другите участници в групата. Не винаги става ясно дали е някаква „шега” или става дума за „теория на заговора”. Легендите за смъртта на Пол Макартни неведнъж са били обект на изследване от различни социолози. Твърдяло се също, че слуховете за смъртта на Пол се пускали от самите битълси, като мистификация или рекламен трик. И четиримата участници обаче неведнъж са отричали това.

Торинската плащеница

За много от вярващите, Торинската плащеница, пазеща се в църквата „Йоан Кръстител” в Торино е неоспорима светиня, но на будния научен ум не му са достатъчни религиозните догми, а се стреми да достигне до истината във всяка от нейните подробности. Многобройните научни изследвай – започвайки от исторически и свършвайки с радиовъглеродния метод, – поставяха под съмнение оригиналността на плащеницата. Но да се отхвърли фактът достатъчно убедително, нито пък да се подтвърди истинността на плащеницата по научен път за сега никой не е успял. Към дадения момент съществуват май-малкото 1300 фиксирани хипотези за Торинската плащеница. Според една от най-популярните версии, плащеницата е дело на Леонардо да Винчи, на на нея е отбелязан самият средновековен гений (това, например, се потвръждава от радиовъглеродния метод, отнасящ времето на създаването на плащеницата към периода на живота на да Винчи).

Пилтдаунския човек

През 1912-1913 г. английският любител-археолог Чарлз Даусън представил на научния свят части от черен на ранен хоминид, което уж било липсващото звено между човека и приматите, а също така и каменни оръдия на труда, уж намерени при разкопките в околностите на селището Пилтдаун. Находката станала една от главните научни сензации на века и била такава до 1949 г., когато се разбрало, че Пилтдаунския човек е ловка мистификация. Частите от черепа принадлежали на човек и орангутан, а каменните оръдия било на възраст от 2-3 хиляди години. Целият комплекс от находките бил боядисан със специална боя в тоновете на изровена пръст, а зъбите на челюстта били специално изпилени. Обаче и до днес вината на Даусън не е доказана. Някои твърдят, че Даусън бил единственият сред археолозите-аферисти, който не подозирал какво става в действителност.

Creative Commons License
THE BIGGEST MACHINATIONS IN EUROPE DURING XX AND XXI CENTURIES by Nickolay Georgiev Kotev is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Based on a work at kotev25.wordpress.com.
Permissions beyond the scope of this license may be available at kotev100@yahoo.com.

About these ads

4 responses to “- THE BIGGEST MACHINATIONS IN EUROPE DURING XX AND XXI CENTURY

  1. Como siempre, excelente recopilación de falsedades que, por un tiempo y algunas hasta el momento, fueron actos de fe de innumerables personas, incluyendo científicos. Un abrazo